Claims-team werkt vanuit huis, maar service is als vanouds

Ook het claims-team werkt vanwege corona vanuit huis - dat is intussen nauwelijks nog nieuwswaardig. Maar underwriters kunnen relaties van Hiscox nog steeds uitstekend helpen. “Zelfs als er een schade is die moet worden opgenomen”, vertelt manager Claims Laura van den Berg.

“Zo kregen wij onlangs een schademelding over een vakantiewoning in Frankrijk”, vervolgt ze. “Onze relatie was door de plaatselijke klusjesman gebeld met de boodschap dat de woning blank stond. Paniek, natuurlijk. Want wat kun je in deze bijzondere tijd doen? Er zelf naartoe gaan is uitgesloten, maar hoe zit het dan met het opnemen van de schade?”

Tele-expertise

“Gelukkig zijn onze partners op het gebied van schade-expertise erg vindingrijk. Zij hebben contact gezocht met de klusjesman en met hem een afspraak gemaakt voor een zogenoemde Tele-expertise. Dit is een systeem waarbij alle betrokken – dus ook de huiseigenaar – kunnen inbellen om vervolgens door middel van de mobiele telefoon een videogesprek te voeren.”

Specifieke beelden

Op die manier kon de expert de klusjesman nauwkeurig vragen hem specifieke beelden te laten zien, die hij nodig had om de oorzaak en de aard van de schade te bepalen. Laura: “Sterker nog: hij kon hem vragen om filmpjes en foto’s direct door te sturen, zodat hij die direct als bijlagen bij het schaderapport kon opslaan. Dat rapport hebben wij inmiddels ontvangen en het ziet er precies zo uit als anders.”

Gesprongen waterleiding

Een gesprongen waterleiding op de eerste etage bleek de boosdoener. “Het water was via de wanden en openingen in de vloer van de verdieping ook op de begane grond terecht gekomen”, aldus Laura. “Daardoor was er behoorlijk wat schade aan de inrichting ontstaan: € 40.000. Gelukkig konden we dit op deze manier snel aan de gedupeerde melden. Die was trouwens erg blij dat hij door middel van de Tele-expertise zelf ook had kunnen meekijken.”

Neem gerust contact op bij schade

“Met moderne communicatiesystemen kunnen we ook nu de vertrouwde Hiscox-service geven”, zegt ze tot besluit. “Dus als er iets is, neem gerust contact met ons op. Het claims-team én onze partners staan ook in deze lastige tijd voor u klaar.”