Natuurlijk beveiligt u uw computersystemen. Maar wat als er dan toch iets misgaat? Snel en doelgericht reageren op dataverlies, hacking of cyberaanvallen beperkt de gevolgen. Daarom gaat de cyberverzekering van Hiscox verder dan het puur vergoeden van schade. Na melding van een inbreuk krijgt het verzekerde bedrijf assistentie van ervaren cybersecurity-professionals, met wereldwijd bereik en met uitgebreide juridische expertise. Dit incident response team van Hiscox helpt bijvoorbeeld om databases en websites te repareren, betrokkenen te informeren en juridische kosten te beperken.
CyberClear by Hiscox dekt de financiële gevolgen van cybercrime, zoals inbreuk op computersystemen en/of data:
- herstel van data en software na een cyberaanval;
- kosten van forensisch onderzoek;
- juridische kosten en kosten om een data-inbreuk te managen;
- kosten van communicatie met providers, klanten, toezichthouders, justitie, creditmaatschappijen en andere betrokkenen;
- kosten van losgeld en de kosten van specialisten om losgeldonderhandelingen te voeren;
- extra bedrijfskosten door een cyberaanval;
- eigen ingreep vergoeding voor kosten binnen 72 uur na het incident;
- kosten van crisismanagement, reputatieherstel en public relations-campagnes.
Komt het bedrijf tot stilstand vanwege een cyberincident? Dan vergoedt Hiscox de kosten die hier direct uit voortvloeien, zoals gederfde inkomsten en extra werkuren. Een optionele dekking is mogelijk voor bedrijfsstilstand door een cyberaanval bij een informatietechnologiedienstverlener waar het verzekerde bedrijf afhankelijk van is.
Een cyberincident wordt niet altijd veroorzaakt door een hacker. Een inbreuk kan ook ontstaan door een vergissing van een werknemer. Hiscox biedt daarom dekking voor zogenaamde ‘menselijke fouten’. Als het bedrijf om die reden stil komt te liggen, bieden we een vergoeding voor gederfde inkomsten, extra gewerkte uren, dataherstelkosten en public relations-kosten.
CyberClear by Hiscox dekt schade veroorzaakt door hackers:
- kosten van elektronische diefstal;
- kosten van frauduleus gebruik van uw telefoonlijnen;
- kosten van het overboeken of overdragen van middelen vanwege een social-engineeringsbericht;
- kosten als gevolg van frauduleus gebruik van de elektronische identiteit van de verzekerde;
De gevolgen van claims vanwege gestolen of verloren privacygevoelige gegevens zijn verzekerd:
- kosten van privacy- of AVG-onderzoeken tegen het verzekerde bedrijf;
- kosten vanwege privacyschending, het niet nakomen van PCI DSS-regelgeving, of het verspreiden van vertrouwelijke bedrijfsinformatie;
- kosten en/of claims die ontstaan als de bedrijfswebsite of een e-mailaccount van het bedrijf onbedoeld auteursrecht schendt of laster verspreidt;
- claims vanwege virusverspreiding, een ‘denial-of-service’-aanval tegen een derde, of geblokkeerde toegang tot computersystemen of data.
Bij het afsluiten van een CyberClear-verzekering krijgt een verzekerde toegang tot preventiediensten, waaronder:
- Hiscox’ CyberClear Academy, waarmee werknemers leren een ‘menselijke firewall’ te bouwen;
- Een cyberrisico-analyse;
- Een check van uw verwerkersovereenkomst;
- Een AVG-beveiligingscheck.
Hiscox biedt deze aan met diverse partners. Het zijn services die inzicht geven in risico’s en helpen om de cyberveiligheid naar een nog hoger niveau te tillen. Bekijk hier het volledige overzicht en download de uitgebreide brochure.
Op zoek naar argumenten om uw cliënt te overtuigen? Hiscox biedt kant-en-klare marketingmaterialen waarmee u als adviseur eenvoudig de voordelen van CyberClear by Hiscox onderbouwt. U vindt ze in deze handige saleskit.