Even voorstellen: Linda Bakker

Hiscox heeft op 1 april Linda Bakker verwelkomd als nieuwe collega in de functie van Marketing Executive. Hoewel ze op Texel is geboren en getogen, woont ze inmiddels alweer dertien jaar in Amsterdam, niet ver van de Arent Janszoon Ernststraat. “Ik kan dus op de fiets naar kantoor”, zegt ze lachend. “Nou ja, zodra dat natuurlijk weer helemaal mogelijk is…”

Na de middelbare school begon Linda aan de mode-opleiding van het AMFI in Amsterdam. “Al snel kwam ik tot de conclusie dat die lang niet commercieel genoeg voor mij was”, vertelt ze. “Dus stapte ik na een half jaar over naar de HBO-opleiding International Management, waar ik vooral marketing interessant vond. Nadat ik mijn diploma had gehaald, besloot ik nog een Master Marketing te doen aan de VU.”

Bedrijfscultuur vs marketing

Haar eerste baan was als projectmanager bij MOVE, een evenementenbureau dat inmiddels The Oval Office heet. “Ik kreeg een breed portfolio met grote, internationale klanten. Denk bijvoorbeeld aan Google, Nintendo en TK Maxx. Bij MOVE heb ik geleerd dat het verschil in bedrijfscultuur bepalend kan zijn voor de vraag hoe de marketing wordt ingericht.”

KFC

Tijdens een event maakte Linda kennis met KFC en had direct een klik met de filosofie van het bedrijf. “Er heerst niet alleen een erg goede sfeer, KFC doet ook veel aan empowerment van de werknemers”, legt ze uit. “Toen er kort daarna een vacature voor brandmanager bij KFC voorbijkwam, heb ik geen seconde getwijfeld. Ik solliciteerde en werd aangenomen.”

Toeval bestaat niet

Na haar KFC-tijd deed ze een interim opdracht bij de Page Group. Die liep begin dit jaar af, dus nam ze contact op met de recruiter via wie ze eerder bij KFC terecht was gekomen. “Zij kent me goed en weet wat ik belangrijk vind. ‘Toeval bestaat niet, ik moest pas aan je denken’, zei ze. ’Hiscox heeft een vacature voor een Marketing Executive en ik denk dat jullie wel bij elkaar passen.’ Een week later maakte ik kennis met Hans Leenards en Jan Willem van Es, Kort daarna had ik de baan.”

Vreemde start

Hoewel ze dus al sinds april in dienst is, heeft Linda pas half juni haar eerste werkdag op het Amsterdamse kantoor meegemaakt. “Dat is best vreemd”, vertelt de kersverse Marketing Executive van Hiscox. “Toch heeft thuiswerken – ook als je net een nieuwe baan hebt – bepaalde voordelen. Mijn nieuwe collega’s, met wie ik natuurlijk telefonisch moest kennismaken, namen daar alle tijd voor. Dat was erg prettig. Verder heb ik nu alle tijd om me goed in te lezen. En omdat er geen afleiding is, kan ik me goed concentreren op het werk. Maar ik kijk er toch naar uit om – hopelijk binnenkort – gewoon naar kantoor te gaan!”