Call glitch

De callcenterclaim

Op een dag ontvangt een callcenter een factuur van de telefoonprovider, die de administrator de stuipen op het lijf jaagt. De belkosten zijn in de afgelopen maand ruim twee keer zo hoog als gebruikelijk. Nadere inspectie leert dat er op sommige dagen voor duizenden euro's is gebeld met landen in Centraal-Azië. Maar daar heeft het callcenter helemaal geen klanten!

Onze verzekerde draagt zorg voor de installatie van software en het onderhoud van de systemen van het callcenter. Als hij wordt geconfronteerd met de informatie, voelt hij de bui al hangen. Al snel blijkt inderdaad dat het om een cyberaanval gaat. Maar hoe dan? Hij heeft het systeem toch onlangs nog beveiligd met de nieuwste firewall?

Bij nadere inspectie blijkt echter dat de firewall weliswaar is geïnstalleerd, maar niet geactiveerd. Dus verwijt het callcenter onze verzekerde nalatigheid en verhaalt de extra kosten op hem. Op zijn beurt legt hij de claim voor aan Hiscox.

De schade

€ 8.500,00

 

Bijzonderheden

Hiscox beoordeelt de stukken en pakt het verweer op. De provider is gelukkig coulant en biedt het callcenter een korting aan van 30%. Hiscox keert conform de polisvoorwaarden het overige schadebedrag uit.