Fanny van Cappel

Hoe is het met... Fanny van Cappel?

Fanny van Cappel vervult sinds oktober 2023 binnen Hiscox de functie van Claims Manager Benelux. In die rol stuurt zij de collega's van het claimsteam in zowel Brussel als Amsterdam aan. "Een leuke uitdaging, waarin ik kan helpen bij de verdere groei van ons bedrijf én onze manier van service verlenen."

Voor wie haar nog niet (goed) kent: Fanny werkt ruim acht jaar bij Hiscox. Ze heeft rechten gestudeerd in Brussel en Louvain-la-Neuve en specialiseerde zich in aansprakelijkheidsrecht en lichamelijke letsels. Na haar studie was ze advocaat bij de balie van Brussel. Als letselschade-expert stapte ze daarna over naar AMMA Verzekeringen, een zakelijke verzekeraar voor de zorgsector.

Nieuwe functie
Bij Hiscox werkte ze als policy administrator, claims underwriter, Manager Claims België en nu dus als Claims Manager Benelux. "Dat is een nieuwe functie, die is ontstaan omdat Hiscox Benelux in de afgelopen jaren hard is gegroeid", vertelt ze. "Niet alleen in omzet, ook in mensen. En dat heeft natuurlijk op meerdere vlakken gevolgen voor de organisatie."

 

Blij dat ik zo'n mooi team mag aansturen.

 

"Meer collega's betekent dat je meer tijd nodig hebt om het team te managen en aandacht te besteden aan teamrollen, persoonlijke ontwikkeling, opleiding en evaluatie. Meer omzet betekent meer klanten en meer claims, die ook steeds complexer kunnen zijn. Daarnaast neemt het aantal vragen vanuit de organisatie toe, zoals bijvoorbeeld bij het schrijven van de voorwaarden."

Samenwerking
"Om die situatie organisatorisch te borgen, zijn er twee nieuwe rollen gecreëerd. Laura van den Berg is nu Head of Technical Claims Benelux en focust zich – zoals haar functietitel aangeeft – op de technische aspecten. Mijn rol is het begeleiden en managen van het team. Bijkomend voordeel is dat daarmee de samenwerking tussen onze vestigingen in Brussel en Amsterdam directer en hechter is geworden."

Dat heeft al meteen effect op de bedrijfsprocessen, merkt ze. "Hoewel onze doelstellingen natuurlijk altijd al hetzelfde waren, gold dat niet altijd voor de werkwijze in Brussel en Amsterdam. Dat zijn we nu aan het stroomlijnen, waardoor de processen uniformer worden. En dat helpt weer in ons streven om de beste schadeverzekeraar op de markt te zijn."

Excelleren
Want groei is één onderdeel van de strategie, excelleren een ander. "Schadebeheer is voor Hiscox een zeer belangrijk aspect van de dienstverlening. Ik ken geen enkele verzekeraar die dat doet zoals wij het doen. Bijna alles wat we aanbieden, is maatwerk, waardoor de klant bij ons echt centraal staat. Wij denken in praktische oplossingen en bieden veel extra service. Zo proberen we mensen ook in een vervelende situatie blij te maken. Dat is echt iets anders dan alleen een som geld uitkeren."

Daartoe moet je bij alle collega's het beste naar boven brengen, vindt Fanny. "En dat zit wel goed. Het zijn de mensen die Hiscox maken. Zij léven onze filosofie, wat je terugziet in vakbekwaamheid, onderlinge samenwerking en arbeidsethos. Ik ben blij en trots dat ik zo'n mooi team mag aansturen."